Warning: A non-numeric value encountered in /customers/1/6/9/sailcentremakkum.nl/httpd.www/friksbeheer/wp-content/plugins/YachtFocus_yachtpresentation-visual-editor/class.yfyachts.php on line 1564 Warning: A non-numeric value encountered in /customers/1/6/9/sailcentremakkum.nl/httpd.www/friksbeheer/wp-content/plugins/YachtFocus_yachtpresentation-visual-editor/class.yfyachts.php on line 1566 Warning: A non-numeric value encountered in /customers/1/6/9/sailcentremakkum.nl/httpd.www/friksbeheer/wp-content/plugins/YachtFocus_yachtpresentation-visual-editor/class.yfyachts.php on line 1568 Jachtbemiddeling - Sailcentre Makkum
Vragen? 0515 232 355

Jachtbemiddeling

Sweden Yachts
340
€ 69.400
Meer informatie
 
Lengte:
10.40 m
Breedte:
3.50 m
Diepgang:
1.95 m
Bouwjaar:
1989
Omschrijving:
Zeewaardig kwaliteits zeiljacht met goede zeileigenschappen.Eenvoudig te zeilen met twee personen, buitengewoon mooi en compleet.
Ligplaats:
Makkum
Referentie:
Sweden 340
 

Algemeen

Ontwerper:
Peter Norlin/Jens Osterman
Peter Norlin/ Jens Ostermann
Werf:
Swedenyachts Stenungsunds Sweden
Sweden Yachts, Stenungsunds, Zweden
Bouwnummer:
867
CE:
A
CE aantal opvarenden:
6
Rompvorm:
Rondspant
Rompkleur:
Wit
Dek en opbouw kleur:
Wit
Dek en opbouw materiaal:
Polyester sandwich
Polyester. Teak loopdek in gangboord en teak in kuip. Teak loopdek verlijmd en geschroefd met RvS schroeven op onderdek.
Opbouw vorm, materiaal:
Polyester. Teak loopdek op bovendek. Balsa kern in sandwich constructie
Ramen:
In aluminiumprofiel
Kuip:
Achterkuip
Doorvaarthoogte normaal:
0,02 m
ca. 16,00 meter (Exclusief windex, antennes e.d.)
Diepgang:
195 cm
Diepgang maximaal:
195 cm
Lengte waterlijn:
851 cm
Waterverplaatsing:
5.715 kg
ca. 5700
Ballast:
2.350 kg
ca. 2350
Besturing:
Stuurwiel
Wielbesturing, Edson stuurstand met stuurwiel 36
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Eliptisch spade/ balansroer. Roerkoning 3-voudig gelagerd
Kiel/zwaard:
Vaste kiel
Vinkiel (lood) (9-RvS bouten)
Opmerkingen:

Witte polyester romp met blauwe bies en waterlijn. Het schip is alleen privé gebruikt en is momenteel in bezit van de 3e zeer zorgvuldige eigenaar. Onderhoud is professioneel uitgevoerd en netjes bijgehouden. In 2018 zijn de loop en teakboven dekken volledig gerefit. Zowel geschuurd als voorzien van nieuwe proppen en naden. Het schip overwinterd jaarlijks in een geisoleerde hal. Balsakern sandwich contructie tot op de waterlijn. Middenklamp (2x). Gebouwd onder Loyd's keur (GOT 851515). BTW verklaring overlegbaar. Geen inruil mogelijk. Persoonlijke eigendommen maken geen deel uit van de verkoopovereenkomst. 

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes:
Eigenaarshut (king-size bed), salon en gastenhut
Stahoogte:
190 cm
ca. 1,90 meter
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 2
6
Type interieur:
Mahonie afwerking interieur. Wit vinyl plafond. Teak afwerking op vloer met kyoto strepen
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Luxe ribfluweel -marine blauw- stoffen bekleding
Watertank & materiaal:
ca 180 liter, RvS, voorzien van mangat
Watertankmeter:
Ja
Watersysteem:
Ja, electrische (Parr) en voorzien van een voetpomp (2 x) voor vers en zout water
Warm water:
Boiler (RvS), Isotherm
Aantal douches:
Douche (warm/koud water) met handbediende electrische vuilwaterpomp
Toiletten:
1
Pomptoilet (Raritan)
Radio/CD-speler:
Sony Stereo radio/ CD/ Blue Tooth inclusief afstandbediening en vier (4) speakers
Kooktoestel & brandstof:
Gascomfort 2-pits (RvS)
Oven:
Mobilife
Koelkast & voeding:

Bovenlader met Isotherm 3701, 12 V, 160 liter
Vriezer:
Geïntergreerd in koelkast
Verwarming:
hete lucht
Webasto dieselverwarming HOT AIR HL32D
Opmerkingen:

Prachtig interieur met veel praktische bergruimte. Binnenzijde romp en binnenschalen voorzien van topcoating. Diverse lampen en spotjes (14 stuks in totaal).



  • Waterpomp (fris water) vernieuwd (2018)


 

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Type:
Binnenboord
Merk:
Volvo Penta
Volvo Penta D1-30F geplaatst op origineel volvo fundatie
Model:
D1-30F
Serienummer:
Motornummer: 5102151421X
Bouwjaar:
2015
Aantal cilinders:
3
Vermogen:
1x 29 kW
20,9 kW/ 28,4 pk
Brandstof:
Diesel
Overbrenging:
Saildrive
Voortstuwing:
Schroef
Saildrive -Volvo 130S- voorzien van een bronzen 3-blads klapschroef
Koeling:
Indirect
Water, indirect met waterlock
Brandstoftank aantal:
ca. 150 liter inclusief waterafscheider
Totale inhoud brandstoftank(s):
150 liter
Meetinstrumenten:
Toerenteller, bedrijfsuren, akoustisch alarm voor temperatuur en laadstroom
Brandstoftankmeter:

Ja
Toerenteller:

Ja
Oliedrukmeter:

Akoustisch alarm
Temperatuurmeter:

Akoustisch alarm
Accu:

Service, 3 x 75 Ah (2015) gescheiden door diodebrug; Start (1 x 71 Ah) (2015)
Acculader:

Mastervolt IVO Smart 12/40-3 (40 Ah)
Dynamo:

12 V/ 115 Ah
Voltmeter:
Ja
Walstroom:
230 V
Bedieningspaneel:
Watertankmeter, voltage, dieseltankmeter, laadstroomaanduiding
Voltage:
220V
12V/ 220V walaansluiting met aardlekschakelaar
Opmerkingen:

In 2015 is het schip door een Volvo Penta dealer voorzien van een nieuwe motor en saildrive. Ook het uitlaatsysteem is vervangen. Tevens is de isolatie in de motorkamer, diodebrug, accu's, kabelverbindingen tussen motor en bedieningspaneel motor alsmede de volledige electrische bekabeling rondom de motor vervangen. Bedradingsschema aanwezig.

Navigatie en elektronica

Kompas:

Ritchie (2014), geïntegreerd in stuurstand met kompasverlichting
Log/snelheid:

B&G Zeus touch 7 + B&G Hydra, in stuurstand
Dieptemeter:

B&G Zeus touch 7 + B&G Hydra, in stuurstand
Windmeter:

B&G Zeus touch 7 + B&G Hydra, in stuurstand
Navigatieverlichting:
Volledig (Hella), inclusief driekleuren toplicht met ankerlicht
Roerstandaanwijzer:
Ja, op stuurautomaat display
Autopilot:

Autohelm 6000, in stuurstand, liniaire drive unit direct op roerkoning
GPS:

B&G Zeus touch 7 + B&G Hydra, in stuurstand, Garmin GPS als back-up geinstalleerd bij kaartentafel
Kaartplotter:

B&G Zeus Touch 7 navigatiecomputer, in stuurstand
AIS:
Marifoon:

Shipmate RS 8300 SOS Combi ATIS
Weatherfax/Navtex:
Weatherman + Navetex K41 + digitale barograaf
Opmerkingen:

Voorts is de "Windveer" uitgerust met een B&G Navico Gofree WIFI-1 Wireless Module em-tyrak  B100 Class B receiver. Klok, barometer en windex.

Tuigage

Type tuigage:
Masttop
Sloep/ masttop
Aantal masten:
1
Seldén doorgestoken mast met spinnaker pole track en dubbele zalingen, giek, neerhouder en hydraulische achterstagspanner
Mast materiaal:
Aluminium
Aluminium, RvS verstaging
Zeilen materiaal:
Dacron
Grootzeil:
ca. 26 m2
Rolgrootzeil:
2-rifs, single line reefing
Genua:
150%/ 44,8m2; 130%/ 38,3m2
Fok:
High Aspect, 21m2 / Crosscut 10,4m2 te voeren op demonteerbare kotterstag
Voorzeil rolsysteem :
(Zie genua reefsysteem)
Genua reefsysteem:
Furling, bovendeks. Harken.
Gennaker:
True radial / 89m2 met snuffer
Lieren:
2x Lewmar 48 CST, 3 x Lewmar 30CST, 1 x Lewmar 16 CST, lierhandels, 2 footblocks 105 mm single Lewmar
Selftailing:

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
Bruce 15 kg met 35 meter ketting en 35 meter lijn
Anker bevestiging:
Lijn & ketting
Ankerlier:
Hand
Simpson & Lawrence, manueel
Buiskap:
Ja
Dekzeil(en):
Grootzeilhuik, Rocon
Zeerailing:
2-draads RvS. Hek - en preekstoel. Twee Life line gelijders aan dek
Zwemtrap:
Vaste opstelling aan spiegel. RVS
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
6 stuks stootwillen, kabelaring, diverse lijnen
Opmerkingen:

Antifouling: Hempel. Volledig opnieuw aangebracht in 2014. Opgebouwd uit 5 lagen primer + 1 laag rode harde antifouling + 2 lagen zelfslijpende. Zelfslijpende laag wordt elk jaar vervangen.



  • Kuiptafel (teak)

  • Vlaggenstok (mahonie)

Veiligheid

Reddingsboei:
Reddingsvlot:
RFD Seasave plus X (6 persoons), ongekeurd (Ter overname)
Bilgepomp:
Elektrisch
PAR electrische bilgepomp (1 stuks); handmatig (1 stuks)
Brandblusser:
Radarreflector:
Gasbun met afvoer:
Ja, polyester. Ruimte voor twee 5 kg benegas lichtgewicht gasflessen. Afvoer naar buiten.
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:

Noodhelmstok. MOB reddingssysteem in zgn werptas. Hoefijzerboei met joon welke is voorzien van een toplicht.



  • Electrische bilgepomp vernieuwd (2018)

Vraag meer informatie over de Sweden Yachts 340

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject: