Vragen? 0515 232 355

NIEUW, COMFORTINA 46 !

Nieuw in het programma Comfortina 46: Tijdloos, Elegant en Modern

De jongste telg uit de Comfortina stal is de Comfortina 46.  De eerste Comfortina die zijn oorsprong heeft  in Schleswig Holsteijn en een aanvulling is op de bestaande lijn C35, C39 en C 42 zeiljachten. Het nieuwe ontwerp van Blank Yachtdesign kenmerkt zich door een strakke moderne lijn met behoud van de tijdloze Comfortina uitstraling zoals men die van Thomas Bernd gewend was. Een uniek ontwerp !Comfortina46 met zeilen

De Comfortina 46 is een semi-custom built jacht en kan dus nagenoeg geheel naar wens worden geleverd. Zowel bij het voorontwerp als tijdens de bouw wordt de eigenaar nauw betrokken bij het samenstellen van de gewenste uitvoering.

De Comfortina 46 is een uitgekiend ontwerp op zowel op zeiltechnisch- en constructief gebied. De strakke lijnen volgen de nieuwste ontwikkelingen met o.a. een moderne boeg- en hekvorm inclusief brede kuip met dubbel stuurwiel. Daarnaast is het dek vlak gehouden, zijn de luiken verzonken en worden alle vallen onderdeks naar de kuip gevoerd. Indien gewenst kan er voor een teak- of kunstteak dek gekozen worden.  Het interieur straalt als van oudsher nog luxe en comfort uit en kan in vele varianten op klant wens worden ingericht.

Comfortina 46 dek

Comfortina 46 – dek

De kuip maakt zowel ontspannen ‘cruisen’ met kleine bemanning mogelijk, alsook gedreven wedstrijdzeilen. Zo kan bijvoorbeeld de grootschoot via een vast punt voor het schuifluik worden gevoerd, maar ook via een brede ‘traveller’ op de kuipvloer. De rompvorm is ontwikkeld om snelle zeileigenschappen en goed zeegedrag te kunnen bieden, veiligheid op elke koers was het uitgangspunt. Zo zijn de puttingen en andere zwaar belaste delen van carbon gemaakt en worden kritische constructies met kevlar versterkt. Romp en het dek worden volgens epoxy en vacuüm systeem gebouwd waardoor een hoge stijfheid van de romp bereikt wordt. De eindafwerking is van een hoog niveau waardoor het jacht een exclusieve uitstraling krijgt.

Afhankelijk van de ambities van toekomstige eigenaren kan voor verschillende vaste- en hefkielvarianten gekozen worden en daarop aansluitend een enkel of dubbel roer. Ieder gewenst vaargebied ligt daarmee in principe binnen bereik. Het interieur kent meerdere uitvoering- en indelingsvarianten en wordt deels beïnvloed door de gekozen kielvariant.   Het inwilliging van specifieke wensen van klanten behoort tot de mogelijkheden.

Comfortina staat van oudsher voor kwaliteit, comfort èn goede zeileigenschappen. De nieuwe Comfortina 46 vormt daar geen uitzondering op en zet die traditie voort en komt daarmee de echt veeleisende zeiler te gemoed.

Comfortina 46 van binnen

Comfortina 46 – binnen indeling (meerdere indelingsvarianten mogelijk)

Technische gegevens:

• LOA: 14.10